Weer thuis!

15 augustus 2019 - Almelo, Nederland

Dinsdagavond moest ik mijn backpack ophalen uit mijn studentenhuis. Deze had ik daar neergezet zodat ik niet al mijn spullen mee naar het binnenland hoefde te slepen. Helaas had het die middag enorm geregend waardoor er geen enkele taxi reed. Gelukkig wilde onze eigen vaste taxichauffeur wel een uitzondering voor mij maken op mijn laatste avond in Suriname. Bang voor de uitlaat die onder zou lopen met water zijn we heel rustig richting de Richardstraat gereden. Daar zijn we gelukkig zonder kleerscheuren en explosies aangekomen. Ik heb daar samen met een huisgenoot en haar ouders die op bezoek waren roti gegeten. Na mijn laatste avondeten in Suriname ben ik met mijn backpack weer terug gegaan naar het hotel.

De volgende ochtend heb ik mijn backpack ingepakt en werd ik om twaalf uur opgehaald door de taxi om naar het vliegveld te gaan. Na veel file waren we toch nog mooi op tijd en kon ik gelijk mijn bagage inchecken. Van mijn laatste SRD's (Surinaamse Dollar) heb ik nog een zakje cassave chips gekocht. Toen was het nog een tijdje wachten tot de vlucht eindelijk vertrok. De vlucht zelf ging goed, ondanks de huilende kinderen naast mij en het evacuatie alarm dat per ongeluk afging wat leidde tot paniek in het vliegtuig. Op Schiphol aangekomen was het lang wachten op de bagage, maar kreeg ik wel een warm welkom!

Het was een ontzettende mooie en leerzame reis en ik heb genoten van alles wat Suriname te bieden heeft! Komende week neem ik deel aan de introductieweek van de Radboud Universiteit als mama/begeleider van een groep nieuwe studenten. Ik heb dus nog een week vol feesten voor de boeg! Daarna begint het 'gewone' leven weer en ga ik weer hard aan het werk om te sparen voor de volgende reis!

1. Marja en Dick:
    17 augustus 2019
    Wij hebben erg genoten van je verhalen, je hebt het mooi verwoord.