Weer thuis!

16 augustus 2018 - Almelo, Nederland

Vandaag ben ik na twee fantastische maanden weer terug gekomen in Nederland! Dit betekent dan ook dat dit mijn laatste blog is (voor de komende tijd dan in ieder geval).

Gisterochtend heb ik na een lekker ontbijtje nog even aan het zwembad gelegen en om 11.30 uur werd het dan toch echt tijd om naar het vliegveld te gaan. Hier verliep alles prima en om 13:55 uur vertrok ik naar Johannesburg. Daar aangekomen had ik nog veel tijd over om even rond te lopen. Na wat winkeltjes doorgelopen te zijn, kwam ik nog vijf mensen tegen van de rondreis waarmee ik nog even wat heb gedronken. De vlucht naar Londen duurde 11,5 uur. Erg lang, maar met een filmpje kijken en wat muziek luisteren kwam ik er wel doorheen. Helaas lukte het slapen niet, dus kwam ik moe aan in Londen, waar ik meteen door moest naar de gate van het laatste vliegtuig. En hier begonnen de problemen...

Voordat ik naar de gate kon moest ik nog door de security. Samen met zo'n 30 andere Nederlanders stond ik te wachten tot de poortjes opengingen, terwijl de security al lang klaar zat. Niemand snapte waarom, maar ondertussen tikte de tijd wel door. Na een aantal keer vragen en veel onduidelijkheid, bleek dat we aan het wachten waren op de security officer. Vijftien minuten voordat het vliegtuig zou vertrekken, kwam een man naar ons toe om te vragen waarop we aan het wachten waren. Toen wij het verhaal uitlegden, schoot hij lichtelijk in de stress. Hij belde heel wat mensen en uiteindelijk konden we door de poortjes naar de security. Alleen toen ze onze boardingpassen wilden scannen, bleek dat deze al geblokkeerd waren. Na weer heel wat belletjes was de conclusie dat we onze vlucht niet meer gingen halen en dat we deze dus moesten omboeken. In een hele stoet liepen we het vliegveld over naar de balies voor het omboeken. Gelukkig was ik alleen en kon ik al mee met de eerstvolgende vlucht die twee uur later was. De anderen hadden minder geluk en moesten ruim zes uur wachten...

Eenmaal aangekomen op Schiphol verliep alles snel en kon ik eindelijk weer papa, mama en Marnick zien. Thomas is helaas nog met een vriend op vakantie dus die zal ik later pas zien.

Ik heb een fantastische reis gehad en heel veel mooie ervaringen opgedaan. Nu beginnen aan de studie Economics and Business Economics in Nijmegen en snel een baantje zoeken, zodat ik ook mijn volgende reis kan plannen!

Bedankt voor het lezen van mijn blog en hopelijk kan ik jullie snel weer op de hoogte brengen van mijn volgende reisavonturen!

1. Leo:
    16 augustus 2018
    Karlijn, ik heb met veel plezier al je reisverhalen gelezen. Je zou zo een leuk reisboek kunnen schrijven. Hetgeen je de afgelopen weken hebt beleefd en ervaren zul je nooit vergeten. Het is gewoon hartstikke gaaf wat je hebt gedaan.
  2. Marja en Dick:
    17 augustus 2018
    Wij hebben met erg veel plezier je dagboek gelezen. Erg mooie foto's een belevenis om nooit te vergeten.
  3. Schoonma:
    18 augustus 2018
    Grandioos Karlijn. Je moet stalen zenuwen hebben gekregen ondertussen.
    Bedankt voor zoveel leesplezier!!!