Super weekend!

2 juli 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Vorige week rond deze tijd kwam ik aan in Port Elizabeth en dat betekent dat er alweer een week voorbij is. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en geniet van alle mooie dingen die ik hier mee maak.

Afgelopen weekend was een topweekend! Zaterdag ben ik met Ana en Astrid, twee vrijwilligers, naar Addopark gegaan. Dit is een groot natuurpark met veel verschillende wilde dieren. Hoewel de gids soms een beetje te veel flirtte (want ja, een blank meisje met blond haar heb je niet vaak in je busje), hebben we een hele mooie tour gehad. We hebben erg veel dieren gezien zoals zebra's, buffels en heeeel veel olifanten. Het meest bijzondere waren toch wel de twee seksende olifanten. Zelfs onze gids had dit nog nooit gezien. 's Avonds zijn we nog met een aantal vrijwilligers uit geweest. Een erg bijzondere ervaring... Ik heb nog nooit zoveel jongens van mij af moeten slaan ;).

Ook zondag heb ik niet stil gezeten. 's Ochtends heb ik samen met een aantal vrijwilligers gesurft. Het was een behoorlijk grote uitdaging, maar ik heb heel even kunnen staan op het surfboard. Ook zijn we zondags nog naar de markt geweest om souveniers te halen, hebben we geluncht met een pizza voor 3,5 euro en hebben we het Spaanse voetbalelftal aangemoedigd voor Ana, onze Spaanse vrijwilliger. Helaas heeft dit niet veel opgeleverd.

Maar aan het mooie weekend kwam ook weer een eind. Vandaag heb ik meegedraaid met het project Izizwe. Dit is een project dat de mensen uit de township op verschillende gebieden probeert te helpen. Op dit moment helpen de vrijwilligers mee met het holiday program. Alle kinderen uit de omgeving mogen komen en worden vermaakt op het gebied van dance, sports, funny games en arts and crafts. 's Middags krijgen ze een boterham en dan mogen de kinderen weer naar huis. Ik ga misschien naar dit project aangezien op mijn eigen project weinig te doen is vanwege de vakantie. Dinsdag ga ik als het goed is mijn beslissing nemen op welk project ik blijf.

1. Linette van Triest:
    2 juli 2018
    Gaaf Karlijn!!
  2. Tessa:
    2 juli 2018
    Wat een onwijs gave ervaringen allemaal Karlijn! Klinkt echt super!
  3. Schoonma:
    3 juli 2018
    Wat spannend allemaal !!!!!