Werken, afscheid nemen en mooie avonden

17 juli 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Tot en met gisteren was het vakantie in Zuid-Afrika voor de kinderen. Ik heb de afgelopen dagen nog hard gewerkt op het project Izizwe. We hebben nog een soort bonte avond gedaan waarin alle kinderen in groepjes een toneelstukje, dansje of liedje moesten instuderen en dat later op mochten voeren op het grote prodium. Vandaag hebben we allemaal kleine spelletjes gedaan. Het was in het begin een beetje een chaos omdat alles anders dan anders was, maar uiteindelijk ging het erg goed en vond iedereen het super leuk!

Afgelopen weekend zijn er helaas ook twee vrijwilligers uit het huis vertrokken waar ik veel mee optrok. Erg jammer, maar gelukkig is er altijd wel iemand waarmee het goed klikt. Er zijn op dit moment 17 vrijwilligers in het huis, dus er is altijd wel iemand waar je het goed mee kan vinden!

Naast het werken en afscheid nemen ben ik de afgelopen dagen veel uit geweest en hebben we nog een aantal activiteiten gedaan. Zo zijn we naar het winkelcentrum Boardwalk gegaan, hebben we aan zee geluncht, hebben we de voetbalwedstrijd België - Engeland gekeken en hebben we een boottocht gemaakt. Helaas was de boottocht voor mij niet helemaal een succes. Nadat ik mij de nacht ervoor al niet lekker voelde, kwam op de boot alles eruit. Gelukkig voelde ik mij daarna wel een heel stuk beter en heb ik toch nog kunnen genieten van de grote groep walvissen die heel dicht bij onze boot zwom.

Gisteravond hebben we een hele mooie avond gehad met bijna alle vrijwilligers uit het huis. Sanne speelde op haar gitaar en zong daarbij erg mooi. Iedereen had kippenvel en voor sommigen werd het zelfs emotioneel. Iedereen is hier met zijn eigen verhaal en met zijn eigen doel. Het is mooi om te zien dat iedereen hier de kans krijgt om zichzelf te ontwikkelen en dat iedereen elkaar daarbij helpt.