Nieuw Holiday program

5 juli 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

De afgelopen dagen (dinsdag, woensdag en donderdag) heb ik meegedraaid in het holiday program van de plaatselijke kerk op HDC. En wat was het leuk! Een groep van wel 30 jonge vrijwilligers zet zich een hele week lang in om de 200 kinderen op HDC te vermaken. De kinderen genieten volop en eindelijk kan ik ook mijn steentje bijdragen. We hebben verschillende spellen gedaan, gespeeld, gegeten en er ontstond vandaag zelfs een dance battle. Want wat is Afrika zonder zang en dans...

Door de grote groep vrijwilligers was het nu eindelijk mogelijk om een programma voor de kinderen te maken. Het is namelijk onmogelijk om samen met twee andere plaatselijke vrijwilligers spellen te organiseren voor zoveel kinderen. Ik ben erg blij dat ik deze vrijwilligers heb mogen ontmoeten en met hun enthousiasme de kinderen heb kunnen vermaken!

Ook morgen mag ik nog een dag met hen meedraaien. Helaas zal deze groep er volgende week niet meer zijn en daarom ga ik volgende week naar het andere project Izizwe.

Naast het harde werken heb ik natuurlijk ook nog andere activiteiten ondernomen. Zo ben ik met twee andere vrijwilligers naar Boardwalk, het winkelcentrum, gelopen. Dit was een tocht van ruim een uur langs het strand. Daarnaast zijn we gisteren naar Kragga Kamma geweest. Dit is een klein natuurpark waar we onder andere buffels, neushoorns en giraffen hebben gezien van heel dichtbij. Een hele mooie ervaring!

1. Geerhard Davina:
    6 juli 2018
    Klinkt goed Karlijn, wat een geweldige ervaring.
  2. Gnoe uit Suriname:
    7 juli 2018
    Klinkt leuk Karly!
    Ben je ook gnoes tegen gekomen?
    En heb jij de dancebattle gewonnen?
  3. Schoonma:
    8 juli 2018
    Wat een blijheid stralen je foto's uit.
    Gaan die kinderen geschminkt naar bed of moet dat elke dag weer opnieuw worden aangebracht ?
  4. Wilma:
    11 juli 2018
    Wat leuk om dit allemaal te lezen! Jij geniet er zichtbaar van ;) Mooi om te zien, ook de foto's die jij gemaakt hebt, super mooi!