Eindelijk, ik ben er!

25 juni 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Na een hele lange en stressvolle reis ben ik dan toch eindelijk aangekomen in Port Elizabeth. Gisteren verliet ik rond 14:00 mijn huis om richting Schiphol te vertrekken en vandaag rond 13:00 ben ik aangekomen in Port Elizabeth. In totaal heb ik veertien uur gevlogen.

Thuis had ik al een beetje afscheid genomen, maar toch was het wel een moeilijk momentje om alleen door de douane te gaan. Gelukkig verliep alles op Schiphol goed en vertrok het vliegtuig netjes op tijd richting Heathrow, Londen. Helaas duurde het laatste gedeelte van de vlucht erg lang omdat het vliegtuig in eerste instantie niet mocht landen en later ook nog eens bleek dat de loopbrug/buis kapot was. Daarnaast had het busje dat mij moest vervoeren naar de juiste vertrekhal ook nog eens vertraging, waardoor ik nog maar weinig tijd over had om naar de juiste gate te gaan. Gelukkig was ik net op tijd om aan de 11,5 uur lange vlucht te beginnen naar Kaapstad. Deze vlucht verliep goed. Helaas stond in Kaapstad een enorm lange rij bij de douane en toen ik eindelijk aan de beurt was, vond de douane dat mijn papieren niet in orde waren. Aangezien ik zeventien ben moet ik een hele stapel extra papieren meenemen, zodat de douane weet dat er geen sprake is van ontvoering. Gelukkig mocht ik wel door en moet ik de papieren in orde hebben voor de terugweg. Helaas duurde het na de douane ook nog erg lang bij mijn bagage waardoor ik te laat was bij de luggage check-in wat tot gevolg had dat ik mijn bagage bij de oversized luggage af moest geven. Door te rennen heb ik ook nog net op tijd mijn laatste vliegtuig naar Port Elizabeth gehaald. Het was een behoorlijk stressvolle reis, maar gelukkig ben ik netjes op tijd aangekomen in Port Elizabeth.

Na een korte rondleiding door de wijk, heb ik al mijn spullen uitgepakt en ben ik met drie andere vrijwilligers gaan lunchen aan het strand. In totaal zal ik samen met zestien vrijwilligers (vijf Nederlanders, vijf Duitsers, twee Amerikanen, twee Zwitsers, één Belg en één Spanjaard) de komende vier weken in het vrijwilligershuis wonen. Het is een leuke en gezellige groep waarmee ik hopelijk nog een mooie tijd ga beleven.

Morgen begin ik aan mijn eerste dag op het project 'Human Dignity Centre'. Ik zal later vertellen wat dit project inhoudt.

1. Chantal nieuwenhuis:
    25 juni 2018
    Pfoee wat een stress Karlijn. Maar je bent er! Heel heel veel plezier!
    Groetjes Chantal
  2. Gnoe uit Suriname:
    25 juni 2018
    Gaaf dat je er eindelijk bent!! En nu.... GENIETEN!
  3. Marja en Dick:
    25 juni 2018
    Een stressvolle reis, fijn dat je er bent. Wij wensen je een hele goed begin van je avontuur. We denken aan je en blijven je volgen.
  4. Ellen Santing:
    26 juni 2018
    Poeh dat zet je zelfstandigheid en anti-stressvermogen wel gelijk op scherp. Gelukkig ben je op plaats van bestemming en kan jouw avontuur beginnen. Toi Toi Toi!
  5. Geerhard Davina:
    27 juni 2018
    Hfftg Karlijn, kan me goed voorstellen hoe je je hebt gevoeld. Hopelijk kom je nu in de relaxmodus. Groetjes en geniet!
  6. Manon:
    25 juli 2018
    Hoi Karlijn,
    Ik was even aan het rond kijken op je blog aangezien ik zelf 21 augustus ook naar Port Elizabeth vlieg. Ik las je verhaal over de douane en de formulieren. Ik ben zelf ook 17 en ik vroeg me af waar ze extra op gingen letten. Misschien dat ik hier dan nog iets aan kan doen. Alvast bedankt en nog heel veel plezier in Zuid-Afrika!